توصیه هازنان و زایمان

کاهش وزن بعد از بارداری

راه آسان برای تناسب اندام بعد از بارداری

ورزش بارداری

یکی از نگرانی ها و ناراحتی خانم ها پس از زایمان برآمدگی شکم و اضافه وزن است که باعث می شود زیبایی و تناسب اندام آن ها کاهش یابد،در این مقاله دکتر سلام شما را با روش آب کردن چربی و لاغری پس از بارداری بیشتر آشنا می کند.

بارداری چه اثری روی بدن دارد :

در دوران بارداری به منظور باز شدن فضای رشد جنین، پوست و عضلات شکم کشیده می‌شود. در برخی از زنان، پوست به راحتی به فرم پیش از زایمان برمی‌گردد، اما پوست زنان دیگر پس از زایمان شل شده و نسبت به تاثیرات ورزش و رژیم غذایی مقاوم است. در زنانی که در دوران بارداری خود اضافه وزن دارند و یا در بارداری دوم یا سوم هستند، ممکن است پس از زایمان، مشکلات کشسانی پوست و بافت‌های زیرین آن بیشتر شود.

هنگامی که در دوران بارداری پوست شکم کشیده می‌شود، ظهور ترک‌های پوست امری غیرمعمول نیست. این علائم ممکن است پس از کاهش وزن از بین برود و یا همچنان باقی بماند. حتی در زنانی که در دوران بارداری افزایش وزن قابل توجهی ندارند، ممکن است علائم و ترک‌های بارداری رخ دهد.

در دوران بارداری، سینه‌ها انباشته از شیر می‌شود و این امر ممکن است موجب کشیدگی پوست سینه و بروز خطوط و ترک‌هایی بسیار شبیه به ترک‌های روی شکم شود. هنگامی که روند تولید شیر در بدن متوقف می‌شود، ممکن است سینه‌ها حجم اضافی را از دست بدهند و یا حتی بیشتر از دوران قبل از بارداری، شل شده و دچار افتادگی شوند.

راز رسیدن به لاغری بعد از زایمان :

خانم هایی که به تازگی زایمان کرده اند می توانند در طی ۶ تا ۱۲ ماه، طبق یک رژیم لاغری اصولی که توسط متخصص تغذیه تهیه شده، به وزن قبل از بارداری خود برسند. اکثر زنان نیمی از اضافه وزن خود را در طی ۶ هفته از دست می دهند، نیم دیگر این اضافه وزن با رعایت چند مورد کوچک در طول چند ماه از بین می رود.

یک رژیم لاغری سالم به همراه ورزش روزانه به شما کمک می کند تا وزن اضافه خود را کم کنید. جالب است بدانید که مادرانی که نوزادشان از شیر آن ها تغذیه می کند، وزنشان سریع تر از مادران دیگر کاهش می یابد.

lose weight without dieting6 medium banooyeshahr - کاهش وزن بعد از بارداری

ارتباط شیردهی و کاهش وزن :

هر چند کاهش وزن به میزان ۵ کیلو، ۱۰ کیلو یا بیشتر پس از به دنیا آمدن کودک به نظر دشوار می‌رسد، انجام این کار ساده‌تر از چیزی است که مادر معمولاً تصور می‌نماید. در حقیقت شیردهی پس از به دنیا آمدن کودک باعث می‌شود مقدار بیشتری وزن در طول مدت زمان مشخص کاهش پیدا کند. به این ترتیب با توجه به میزان شیر تولید شده توسط بدن مادر، فرآیند شیردهی می‌تواند باعث شود حدود ۵۰۰ کالری بیشتر در طول روز توسط بدن مصرف شود. علاوه بر این شیردهی می‌تواند باعث آزادسازی هورمون‌هایی شود که نقش تاثیرگذار در جمع شدن رحم و برآمدگی شکم پس از به دنیا آمدن کودک دارند.

متاسفانه بر خلاف تصور موجود، نیازی به اضافه وزن به میزان ۵ کیلو به منظور ایجاد ذخیره لازم برای بدن مادر در طول دوره شیردهی وجود ندارد. در واقع از دست دادن این وزن اضافی پس از پایان دوره شیردهی می‌تواند مادر را با شرایط دشوار مواجه کند. در این زمان (پایان شیردهی) مراقبت از کودک به فعالیت‌های کمتر نیاز داشته و این شرایط به معنی سوزاندن سطح چربی کمتر در مقایسه با زمان شیردهی توسط بدن است.

به هر حال، بطور همزمان مادر احتمالاً با از دست دادن اشتها به صورت طبیعی مواجه می‌شود. به این ترتیب بدن به صورت طبیعی شرایط لازم را برای انتخاب رژیم غذایی مناسب برای مادر ایجاد می‌کند. در این زمان همچنین مادر احساس بهتر (و علاقه بیشتر) به افزایش سطح فعالیت پیدا خواهد کرد. بنابراین زمانی که شیردهی متوقف شود، نیازی به نگرانی زیاد دربارهکاهش وزن اضافی وجود ندارد. به این ترتیب در این مرحله تغییر در سبک زندگی می‌تواند به ایجاد شرایط لازم برای دستیابی به وزن طبیعی کمک کرده و با انجام اقدامات مناسب می‌توان فرآیند کاهش وزن مادر و ایجاد تناسب اندام وی را تسریع بخشید.

 

ورزش برای لاغری و زیبایی شکم بعد از بارداری :

در چند روز یا چند هفته‌ی اول، طبیعی است که احساس کنید وقتی تمرینات کف لگن را انجام می‌دهید، هیچ اتفاقی نمی‌افتد. به تمرینات‌ خود ادامه دهید، چون حس کف لگن‌تان باز خواهد گشت و حتی اگر نتوانید آن را احساس کنید، مؤثر خواهد بود

ورزش پس از زایمان باعث می شود:

با افزایش سطوح مواد شیمیایی شادی‌آور (اندورفین‌ها) در مغزتان، خلق‌وخوی‌ شما را بهبود بخشد.
درصورت معقولانه غذاخوردن، به شما کمک کند، هرگونه اضافه‌ی وزن ناشی از بارداری را رفع کنید.
از شما دربرابر درد و رنج، محافظت کند.
سطوح انرژی شما را افزایش بدهد.
قدرت و استقامت شما را بهبود بخشد که در نتیجه‌ی آن مراقبت از نوزادتان آسان‌تر می‌شود.

یارداری

ورزش های مناسب برای تناسب اندام پس از زایمان :

ورزش شکم بعد از زایمان

بعد از سپری کردن دوران بارداری و وارد شدن به مرحله بعد از زایمان همیشه مادران نگران اندام نا متناسب خود که نتیجه بارداریاست هستند و مدام از این و آن سؤال می کنند که چطور می شود شکم را کوچک کرد. برخی ها بستن شکم با شکم بندها را توصیه می کنند و برخی دیگر راه های دیگر.

بهترین تمرین برای درگیر کردن عضلات شکمی پلانک است :

برای شروع می‌توانید این حرکت را با کمی تغییر انجام بدهید. درحالی‌که زانوهایتان روی زمین قرار دارد، جلوی بدن را به سمت بالا بکشید. توجه کنید عضلات شکم در این وضعیت، منقبض و ستون فقرات‌تان صاف باشد. بعد از اینکه بدن شما به این تمرین عادت کرد می‌توانید حرکت استاندارد پلانک را انجام بدهید. به‌این‌صورت که بدون تماس زانوها با زمین و با کمک انقباض عضلات شکم مطابق با تصویر، وزن خود را به سمت بالا بکشید. این حرکت را چندبار در هفته و تا آنجاکه شرایط جسمی شما اجازه می‌دهد تکرار کنید.

 

روش‌های لاغری شکم، پهلو بعد از زایمان :

کشیدن پوست با لیزر

افزایش وزن در طول بارداری می‌تواند نواحی از بافت پوستی ناهموار یا نواحی با ظاهر پوست پرتقالی را بر جای بگذارد. در روش‌های کشیدن پوست با لیزر و جوانسازی پوست، از انرژی لیزر برای تحریک بازسازی کلاژن و الاستین پوست به صورت طبیعی استفاده می‌شود. افزایش کلاژن به کاهش آویزان شدن پوست، کاهش اثر زخم، کاهش علائم کشیدگی پوست و دیگر ناهماهنگی‌ها در سطح پوست کمک می‌کند و باعث می‌شود پوستی جوان‌تر، نرم‌تر و سالم‌تر همانند پیش از بارداری داشته باشید.

هایفو

روش هایفو، یک روش غیر تهاجمی است که FDA موثر بودن آن برای کاهش چربی‌های نواحی مختلف بدن پس از زایمان را تایید کرده است. این روش از امواج غیر تهاجمی فراصوت به شدت متمرکز شده‌ برای تخریب دائمی چربی‌ها معمولاً در ناحیه پشتی شکم و پهلوها، بدون جراحی، استفاده می‌کند. این روش به داشتن اندامی لاغرتر و خوش فرم‌تر منجر می‌شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن