توصیه ها

رژیم لاغری سریع

رژیم غذایی GM چیست؟

رژیم غذایی GM در سال ۱۹۸۵ برای کارمندان جنرال موتور تهیه گردید.

رژیم غذاییGM، که به آن رژیم غذایی جنرال موتورز (General Motors)، نیز می‌گویند، یک برنامه غذاییست که قول حدودا ۵ کیلوگرم کاهش وزن را در یک هفته به شما می‌دهد.

رژیم غذاییGM، به شما این امکان را می‌دهد که هر روز گروه های غذایی متفاوتی را مصرف کنید. حامیان این رژیم غذایی ادعا می‌کنند که GM کاهش وزن را تحریک کرده و چربی سوزی سریعتر را در مقایسه با دیگر رژیم‌های غذایی به دنبال دارد.

 

گفته می‌شود که این رژیم غذایی به کمک وزارت کشاورزی و استانداری ایالات متحده به دنبال آزمایشات گسترده در مرکز تحقیقاتی دانشگاه جان هاپکینز در مریلند آمریکا تدوین شده است. جنرال موتورز این رژیم را برای سلامتی بیشتر کارکنانش به آنان ارائه کرد. کارکنانی که این رژیم را دنبال کردند، اعتماد به نفس بیشتر، افزایش کارایی و انرژی بیشتری را تجربه کردند. این رژیم به دلیل نیاز نداشتن به مواد خاص برای بسیاری از افراد قابل رعایت و آسان است. رژیم غذایی GM به هفت روز تقسیم می‌شود که هر روز قوانین سختی در مورد گروههای غذایی که می‌توانید مصرف کنید، اعمال می‌شود.

برای مثال، رژیم غذایی شما در روز دوم تنها محدود به سبزیجات است؛ درحالیکه، در روز پنجم به شما توصیه می‌شود تا چند گوجه فرنگی کامل و و مقدار برنج بخورید. انتظار می‌رود این رژیم غذایی به شما کمک کند تا :

  • ۵ کیلوگرم در یک هفته کاهش وزن داشته باشید
  • از شر سموم و ناخالصی‌ها در بدن خلاصی یابید
  •  دستگاه گوارش خود را تقویت کنید
  • توانایی بدن در سوزاندن چربی را بالا ببرید.

حامیان رژیم غذایی GM بر این باورند که دلیل اثرگذاری این دایت، اینست که بسیاری از غذاهای آن دارای کالری پایین هستند، مانند میوه‌ها و سبزیجات. از این رو، این رژیم غذایی از طریق ایجاد کمبود کالری، که در صورت سوختن کالری بیشتر از میزان مصرفی در روز، ایجاد می‌شود، به کاهش وزن کمک می‌کند.

این برنامه همچنین عنوان می‌کند که بسیاری از غذاهای بکار رفته در این رژیم “غذاهای دارای کالری منفی” هستند. بدین معنا که کالری موجود در این غذاها، به مراتب کمتر از انرژی مورد نیاز برای هضم و جذب آنها توسط بدن است.

همچنین، بسیاری از غذاهای پیشنهاد شده در این رژیم غذایی، سرشار از آب هستند. به همین دلیل، طرفداران این رژیم غذایی ادعا می‌کنند که، کاهش چربی را تقویت کرده و به سم‌زدایی بدن کمک می‌کند. آنها همچنین می‌گویند که شما ممکن است برای دستیابی به اهداف بلند مدت خود در کاهش وزن، این رژیم را چند بار تکرار کنید. در این صورت فاصله زمانی ۱۰ روز تا دو هفته بین سیکل ها توصیه می‌شود.

بیشتر بخوانید:  راه های سالم برای لاغری بدون رژیم

آیا می خواهید با یک رژیم لاغری در کوتاه ترین زمان ممکن وزن کم کنید؟ میهمانی یا مناسبتی در پیش دارید و می خواهید در لباس هایتان زیبا جلوه کنید؟

برای این منظور بهتر است رژیم سالم و کارآمدی را انتخاب کنید و به سراغ قرص ها و مکمل های لاغری مختلف نروید.

مهم ترین نکته در هر رژیم لاغری سریع این است که باید همواره در نظر داشته باشید که حذف کردن وعده های غذایی اصلا سالم و مفید نیست.

 

برنامه رژیم لاغری سریع یک هفته ای

در این رژیم مهم ترین نکته این است که فکر نکنید گرسنه ماندن برای لاغری خوب است، درست برعکس، شما هرگز نباید به حد گرسنگی زیاد برسید. این رژیم اندازه و نوع غذا را طوری پیشنهاد داده است که همواره احساس سیری کنید.

با این رژیم لاغری حدودا بین ۳ تا ۵کیلو در هفته لاغر خواهید شد!

روز اول

رژیم لاغری - شادابی و سلامتی

اولین روز و مهم ترین روز این رژیم مختص میوه است.

در این روز شما مجاز هستید تا هر موقع و هر میزان که می خواهید میوه بخورید. فقط باید موز، انگور و انبه را از لیست میوه هایتان حذف کنید.

همچنین در این روز باید بین ۸ تا ۱۲ لیوان آب بنوشید.

هیچ ماده غذایی دیگری جز میوه در این روز مجاز نیست، حتی سبزیجات خام یا پخته. اگر احساس گرسنگی کردید بیشتر میوه و آب بخورید. توصیه می کنیم روزتان را با سه لیوان آب و یک سیب شروع کنید.

روز دوم

رژیم لاغری - شادابی و سلامتی

روز دوم رژیم لاغری سریع  مختص سبزیجات است.

شما می توانید همه ی سبزیجات حتی سیب زمینی را بصورت پخته یا خام مصرف کنید. تنها توجه کنید در پخت آن ها از روغن استفاده نکنید.

برای خوردن سیب زمینی بهتر است آن را صبح زود میل کنید تا کربوهیدرات آن را تا پایان روز از دست بدهید.

۸ تا ۱۲ لیوان آب را فراموش نکنید.

روز سوم

رژیم لاغری - شادابی و سلامتی

در روز سوم شما مجاز هستید هر میوه و سبزی که دلتان می خواهد بخورید. فقط سیب زمینی را از سبزیجات، و موز، انگور و انبه را از میوه ها حذف کنید.

می توانید صبح میوه و عصر سبزیجات بخورید. یا کاملا آن ها را با هم مصرف کنید. بستگی به خودتان دارد. ترکیب میوه و سبزیجات باعث می شود بدن دوباره خود را پر کرده، فیبر و مواد مغذی را دریافت کند.

۸  تا ۱۲ لیوان آب در روز را فراموش نکنید.

روز چهارم

رژیم لاغری - شادابی و سلامتی

روز چهارم روز شیر و موز است! بله فقط شیر و موز. شما مجازید ۸ تا ۱۰ موز و چهار لیوان شیر در طول روز مصرف کنید.

نگران گرسنگی نباشید، این رژیم شما را کاملا سیر نگه می دارد.

بهتر است موز و شیر را به قسمت های کوچک تقسیم کنید تا در تمام طول روز کم کم بخورید و احساس گرسنگی نکنید. موز مقدار زیادی پتاسیم و مقدار کمی نمک دارد. همچنین انرژی شما را افزایش می دهد. شیر هم که دارای کلسیم و پتاسیم است اگر شیر و موز را دوست ندارید یا به دلیل آلرژی نمیتوانید مصرف کنید آنها را به ترتیب با انجیر و شیر سویا جایگزین کنید.

مقدار آب روزانه را فراموش نکنید.

روز پنجم

رژیم لاغری - شادابی و سلامتی

روز پنجم روز جشن است چرا که اجازه دارید یک کاسه کوچک برنج قهوه ای بخورید.

در طول روز ۶ تا ۷ عدد گوجه فرنگی بخورید. اگر برنج قهوه ای در دسترس ندارید، یک تکه (۵۰۰ گرم) سینه مرغ یا یک تکه ماهی کبابی یا آبپز جایگزین کنید.

گوجه فرنگی اسید اوریک بالایی دارید پس مقدار نوشیدن آب را به ۱۲ تا ۱۵ لیوان افزایش دهید.

روز ششم

رژیم لاغری - شادابی و سلامتی

روز ششم هم روز خوبی است. شما می توانید یک فنجان برنج برای ناهار بخورید و بقیه روز را باید سبزیجات خام یا پخته بدون روغن بخورید.

روز ششم رژیم لاغری سریع، روزی است که به طور محسوس احساس سبکی می کنید و حتما دستگاه گوارش شما نیز سلامت تر شده است.

در این روز، سالاد را فراموش نکنید اما به جای سس از لیموترش، آب نارنج، و مقدار کمی نمک و فلفل استفاده نمایید.

نوشیدن۸ تا ۱۲ لیوان آب را فراموش نکنید.

روز هفتم

رژیم غذایی

روز هفتم بهترین روز این رژیم سریع است، چرا که مجاز هستید یک فنجان برنج، همه ی سبزیجات مورد علاقه و همچنین آب هر میوه ای که دوست دارید را میل کنید. همچنین به علت مصرف زیاد سبزی و میوه و نوشیدن آب فراوان پوست شما شفاف تر و روشن تر خواهد شد.

سعی کنید صبح را با یک لیوان آبمیوه طبیعی شروع کنید. برای نهار برنج را همراه با کلم و بروکلی بپزید و میل کنید. در روز پایانی رژیم مصرف آبمیوه موجب دفع سموم باقیمانده در بدن می شود.

در این روز می توانید برنج قهوه ای را با کینوا (Quinoa) عوض کنید.

شکی نیست اگر مطابق برنامه ذکر شده عمل کنید در طول یک هفته ۳ تا ۵  کلیو کاهش وزن خواهید داشت.

بایدها و نبایدهای رژیم لاغری سریع نیوشا شیراز :

  • اگر علاقمند به تکرار رژیم هستید حتما یک فاصله زمانی ۱۰ روزه را به خودتان استراحت دهید و بعد از آن به شما پیشنهاد می کنیم رژیم لاغری سریع با سوپ کلم را امتحان کنید.
  • این رژیم برای افراد بالای ۱۸سال که از لحاظ تندرستی و سلامتی مشکل خاصی ندارند و داروی خاصی مصرف نمی کنند، پیشنهاد می شود. خانمهای باردار – مادران شیرده، افرادی که از ناراحتی دیابت و فشار خون رنج می برند به هیچ عنوان نباید این رژیم را امتحان کنند.
  • کاهش وزن در طول این رژیم در افراد مختلف بسته به سن، میزان رعایت رژیم، مقدار تحرک روزانه و میزان متابولیسم متفاوت است،انتظار می رود تقریبا ۳ تا ۵ کیلوگرم کاهش وزن را در این رژیم داشته باشید.
  • استفاده از چای و قهوه به دلیل داشتن کافئین زیاد در طول این رژیم توصیه نمی شود، اما استفاده از چای سبز بدون اضافه کردن قند و شکر در طول روز مجاز است.
  • پس از انجام این رژیم یک فاصله ۷ تا ۱۰روزه را باید به بدنتان استراحت دهید و سپس می توانید این رژیم یا رژیم های مشابه را استفاده کنید.
  • با انجام این رژیم میزان کالری و کربوهیدرات بدن کاهش می یابد که این امر خود به آب شدن چربی های پایین تنه کمک میکند.

سوالات متداول

  • آیا کاهش وزن دائمی است؟

اگر بعد از این رژیم برنامه ی غذایی سالمی نداشته باشید امکان دوباره افزایش وزن وجود دارد.

  • بعد از اتمام رژیم چه بخوریم؟

از روز هشتم به بعد سعی کنید، از میوه، سبزیجات و غذاهای سالم بیشتر استفاده کنید. همچنین ورزش را به برنامه زندگیتان اضافه نمایید.

  • آیا میتوانم از حرکت های ایروبیک  به عنوان ورزش روزانه در طول رژیم استفاده کنم؟

اگر عادت به ورزشهای هوازی دارید، این روتین را ادامه دهید، هر چند که ممکن است کمی احساس ضعف کنید. اما اگر تازه می خواهید ورزش کردن را  شروع کنید، توصیه می کنیم بیشتر حرکات کششی و پیاده روی را به مدت ۳۰ دقیقه انجام دهید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن